Програма «Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у Коропецькій громаді на 2020- 2025 рр»
Програма «Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у Коропецькій громаді на 2020- 2025 рр»
смт Коропець 2020
ПАСПОРТ
Програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у Коропецькій громаді на 2020-2025 рр
- Назва: Програма забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у Коропецькій громаді 2020- 2025 роки
- Підстава для розроблення: закони України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про протидію торгівлі людьми»,
«Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про соціальні послуги», постанова Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2018 року №273
«Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року», розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2018 року № 634-р «про затвердження Національного плану дій з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях Комітету ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок до восьмої періодичної доповіді України про виконання Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок на період до 2021 року».
- Замовник Програми: виконавчий комітет Коропецької селищної ради
- Відповідальні за виконання: заступник селищного голови, відділ освіти, культури, молоді та спорту Коропецької селищної ради,
- Мета: забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства не тільки за ознакою статі, а і за іншими ознаками (вік, інвалідність, соціально-економічний статус, расова приналежність, місце проживання тощо), здійснення на рівні Коропецької громади комплексних заходів щодо створення правових і соціальних умов для належного розвитку сім’ї, у тому числі удосконалення роботи щодо попередження домашнього насильства, та вжиття заходів з протидії торгівлі людьми.
- Початок: 2020 рік- закінчення: 2025 рік.
- Етапи виконання: Програма розрахована на три роки та передбачає виконання в один етап.
- Загальні обсяги фінансування
Джерела фінансування |
Обсяги Фінансування, усього |
За роками виконання |
|
|||||
2020 рік |
2021 рік |
2025 рік |
2023 |
2024 |
2025 |
|
||
Державний |
|
|
|
|
|
|
|
|
бюджет |
|
|
|
|
|
|
|
Обласний бюджет |
|
|
|
|
|
|
|
Місцевий бюджети |
|
|
|
|
|
|
|
Інші джерела |
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
|
|
|
|
- Координація та контроль за виконанням:
Координацію роботи щодо реалізації Програми здійснює замовник –контроль – заступник селищного голови.
- Загальні положення
Програма розроблена відповідно до Конституції України, Сімейного кодексу України, законів України «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім’ї», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про протидію торгівлі людьми».
Програма забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у Коропецькій громаді передбачає заходи щодо подальшої консолідації сил і можливостей виконавчого комітету Коропецької селищної ради, спрямованих на:
- ефективне вирішення негативних проявів у функціонуванні інституту сім’ї та найгостріших проблем демографічного розвитку;
- досягнення цілей державної політики щодо створення умов для реалізації рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
- визначення конкретних заходів, окреслення обов’язків та напрямів роботи з метою попередження торгівлі людьми;
- здійснення соціальних заходів із запобігання та протидії домашньому насильству.
Основними об’єктами Програми є сім’ї, діти, жінки та чоловіки, які проживають у населених пунктах Коропецької громади.
Основними суб’єктами реалізації Програми є:
- виконавчий комітет селищної ради;
- установи й заклади, які входять до соціальної інфраструктури селищної ради;
- дитячі, жіночі та молодіжні громадські організації усіх рівнів.
Проблеми сьогодення вимагають формування цілісної системи заходів сімейної, соціально-демографічної, гендерної політики, застосування комплексного підходу до вирішення цих проблем, що можливе лише на основі прийняття комплексної Програми. Соціальна комплексна програма підтримки сім’ї, гендерної рівності та протидії торгівлі людьми на 2018-2021 роки необхідна для визначення конкретних заходів та їх виконавців, окреслення обов’язків та напрямів роботи, активізації інституту громадянського суспільства, підвищення ефективності діяльності органів державної влади, правоохоронних органів і громадських організацій, діяльність яких спрямована на вирішення вищезазначених питань.
-
- Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма, обґрунтування необхідності їх розв’язання
Впровадження принципів рівних прав та можливостей жінок і чоловіків є однією із важливих умов сталого соціально-економічного розвитку, позитивних змін у суспільстві, реалізації прав людини та самореалізації особистості, запорукою ефективного розв’язання наявних проблем, європейської інтеграції України та виконання міжнародних зобов’язань згідно з основними міжнародними договорами у сфері захисту прав людини.
Досвід багатьох держав світу свідчить, що при підвищенні показника участі жінок у прийнятті рішень посилюється соціальна орієнтація державної політики, знижується рівень корупції, що сприяє розвитку всього суспільства, покращується соціально-економічний рівень розвитку держави та якість життя.
Аналізуючи співвідношення кількості жінок та чоловіків серед депутатів різних рівнів Дніпропетровської області, можна вивести закономірність: чим вища посада – тим менша кількість жінок, залучених до прийняття стратегічних рішень.
Станом на січень 2019 року співвідношення питомої ваги жінок до чоловіків серед депутатів обласної ради було таким: жінок – 20 %, чоловіків – 80 %; серед депутатів Коропецької районної ради: жінок – 30,7 %, чоловіків – 69,3 %; серед депутатів об’єднаних територіальних громад: жінок – 54 %, чоловіків – 46 %; серед депутатів сільських рад: жінок – 59,5 %, чоловіків –40,5
%.
Співвідношення питомої ваги жінок та чоловіків голів об’єднаних територіальних громад та голів сільських рад таке: жінок – 33,3%, чоловіків – 66,7%.
Дискримінація є однією із головних перешкод у досягненні гендерної рівності в економічній, політичній та інших сферах. Окремі групи жінок (жінки похилого віку, жінки та дівчата з інвалідністю, особливо у сільській місцевості, ВІЛ-позитивні та/або наркозалежні жінки, а також жінки національних меншин) страждають одночасно від декількох ознак дискримінації.
Також однією із основних проблем є низький рівень впровадження принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків в усіх сферах життєдіяльності суспільства в умовах нових викликів (економічна та гуманітарна кризи, які виникли внаслідок воєнного конфлікту та окупації частини території України).
Проблеми спричинені сукупністю взаємопов’язаних та взаємообумовлених чинників, серед яких:
у сфері підтримки та розвитку сім’ї:
- непідготовленість молоді до подружнього життя;
- низька культура статевої та репродуктивної поведінки молоді, внутрішньо сімейних стосунків;
- збільшення кількості сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах;
- поширення сімейного насильства в різних формах;
- недостатній рівень педагогічної культури батьків, їх відповідальності за здоров’я та виховання дітей;
- незадовільний життєвий рівень значної кількості сімей, низькі стандарти оплати праці, невирішеність житлової проблеми, поширення бідності та злиденності серед сімей з дітьми, слабка орієнтація на свідоме самозабезпечення.
у сфері утвердження гендерної рівності:
- недостатній рівень економічної незалежності жінок і чоловіків;
- існування гендерних стереотипів у суспільстві, низький рівень гендерної культури;
- потреба у підвищенні рівня гендерного інтегрування у системі державного управління;
- недостатній рівень впровадження в суспільне життя результатів наукових досліджень з гендерної проблематики;
у сфері протидії торгівлі людьми:
- недостатня поінформованість суспільства щодо шляхів убезпечення від потрапляння до ситуацій торгівлі людьми, а також можливостей отримання відповідної допомоги з метою формування навичок безпечної поведінки у населення;
- упереджене ставлення до осіб, які постраждали від торгівлі людьми.
- Мета Програми
Метою Програми є забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства не тільки за ознакою статі, а і за іншими ознаками (вік, інвалідність, соціально-економічний статус, расова приналежність, місце проживання тощо), здійснення на рівні Коропецької громади комплексних заходів щодо створення правових і соціальних умов для належного розвитку сім’ї, у тому числі удосконалення роботи щодо попередження домашнього насильства, та вжиття заходів з протидії торгівлі людьми.
-
- Основні завдання Програми
Для розв’язання проблем та досягнення мети Програми необхідно виконати такі основні завдання:
впровадити гендерні підходи в усі сфери життєдіяльності місцевих громад; підвищити професійний рівень державних службовців та посадових осіб
місцевого самоврядування щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
проводити інформаційні кампанії щодо подолання гендерних стереотипів; вживати заходів, спрямованих на протидію дискримінації за ознакою статі
та дискримінації більше ніж за однією ознакою.
-
- Шляхи і засоби вирішення проблем
Впровадити принцип рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всі сфери життєдіяльності суспільства передбачається внаслідок застосування комплексного підходу, а саме:
розширення переліку статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання, інвалідність, соціально-економічний статус тощо);
підвищення професійної обізнаності посадових осіб місцевого самоврядування щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
удосконалення механізму реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками, однією з яких є ознака статі, аналіз наявності випадків такої дискримінації та вжиття відповідних заходів за результатами їх розгляду;
подолання гендерних стереотипів;
зменшення розриву в оплаті праці жінок та чоловіків;
протидія дискримінації за ознакою статі та дискримінації більше ніж за однією ознакою.
У сфері підтримки та розвитку сім’ї:
розробка та проведення просвітницьких заходів з питань розвитку та підтримки сім'ї, підтримку багатодітних сімей, популяризацію моделі «гарного батька», виготовлення та поширення соціальної реклами;
забезпечення проведення у населених пунктах Коропецької громади щорічних свят та культурологічних заходів з нагоди Дня родини, Дня матері, Дня батька), фестивалів-конкурсів для різних категорій сімей;
формування свідомого та відповідального ставлення молоді до батьківства і материнства;
забезпечення ефективної системи раннього виявлення сімей, у яких вчинюється насильство або є реальна загроза його вчинення, та організації соціальної підтримки таких сімей;
підтримка місцевих громадських організацій щодо реалізації заходів з питань попередження насильства в сім’ї;
підвищення рівня правової культури населення та поінформованості про проблему насильства в сім’ї шляхом проведення широкомасштабної інформаційно-просвітницької та роз’яснювальної роботи із залученням громадських організацій.
У сфері утвердження гендерної рівності:
проблему фактичної нерівності між жінками і чоловіками передбачається розв’язати комплексно шляхом:
формування гендерної культури та подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка;
розширення можливостей поєднання сімейних обов’язків та професійної діяльності жінок і чоловіків;
підвищення рівня освіченості фахівців з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
проведення інформаційних кампаній за участю закладів культури та навчальних закладів з метою подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка, утвердження гендерної рівності;
проведення в громаді заходів, спрямованих на розвиток у жінок лідерських навичок, для участі у прийнятті управлінських рішень, та навичок провадження підприємницької діяльності, залучення до цих заходів жінок з особливими потребами;
залучення до виконання завдань, передбачених Комплексною програмою, громадських організацій, діяльність яких спрямована на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
У сфері протидії торгівлі людьми:
основними шляхами розв’язання проблеми торгівлі людьми, надання допомоги і захисту особам, що постраждали від неї, є налагодження співпраці з громадськими організаціями, соціальними партнерами щодо впровадження ефективного механізму взаємодії у сфері протидії торгівлі людьми, за такими напрямами як:
організація інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення, спрямованої на запобігання потраплянню в ситуації, пов’язані з торгівлею людьми;
підвищення професійного рівня спеціалістів, які надають допомогу особам, що постраждали від торгівлі людьми, здійснюють їх реабілітацію та соціальну реінтеграцію;
надання допомоги особам, постраждалим від торгівлі людьми.
-
- Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Комплексної програми дасть можливість:
розширити доступ жінок і чоловіків до різноманітних товарів і послуг із дотриманням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
зменшити розрив в оплаті праці жінок і чоловіків;
створити систему реагування на випадки дискримінації за ознакою статі, дискримінації більше ніж за однією ознакою і запобігати такій дискримінації;
підвищити кваліфікацію державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування, працівників державних та комунальних установ з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
розширити перелік статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання, інвалідність, соціально- економічний статус тощо).
у сфері підтримки та розвитку сім’ї:
мінімізувати асоціальні прояви у життєдіяльності сім’ї, передусім насильства у сім'ї (зменшення кількості осіб, які стоять на обліку з приводу скоєння насильства в сім’ї, шляхом охоплення осіб, які вчинили насильницькі дії, корекційними програми);
забезпечити надання послуг сім'ям, молодим особам з питань підготовки до майбутнього батьківства та відповідального батьківства у вихованні дітей ;
забезпечити освітньо-практичними послугами з питань репродуктивного здоров’я, виховання дітей, вирішення конфліктів, формування ненасильницької моделі поведінки, сімейних цінностей та традицій учасників відповідних заходів.
у сфері утвердження гендерної рівності:
залучення жителів громади до культурно-мистецьких заходів, семінарів,
«круглих столів», спрямованих на формування гендерної культури;
популяризація у громаді механізмів поєднання сімейних обов’язків та професійної діяльності жінок і чоловіків;
забезпечення учасників заходів інформаційно-правовими, методичними матеріалами щодо подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка, утвердження гендерної рівності;
розвиток у жінок лідерських навичок для участі у прийнятті управлінських рішень та навичок провадження підприємницької діяльності, залучення до цих заходів жінок з особливими потребами;
у сфері протидії торгівлі людьми:
підвищити ефективність взаємодії органів місцевого самоврядування з регіональними громадськими організаціями та установами, які працюють у сфері протидії торгівлі людьми;
підвищити рівень поінформованості і правової культури населення з питань протидії торгівлі людьми;
забезпечити надання соціальної підтримки особам, постраждалим від торгівлі людьми.
-
- Фінансове забезпечення Комплексної програми
Фінансування заходів Комплексної програми здійснюється за рахунок коштів, передбачених у місцевому бюджеті та інших джерел, не заборонених законодавством.
Фактичний обсяг фінансування Комплексної програми уточнюється щороку під час складання проекту бюджету на відповідний рік з урахуванням його реальних можливостей.
-
- Механізм реалізації Програми та контроль за її виконанням
Забезпечення виконання завдань Комплексної програми передбачається шляхом виконання заходів, підвищення ефективності взаємодії структурних підрозділів виконавчого комітету Коропецької селищної ради, громадських організацій, установ та організацій з питань підтримки та розвитку сім’ї, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків, протидії торгівлі людьми.
Організаційне забезпечення виконання Програми покладається на виконавчий комітет Коропецької селищної ради.
Координацію діяльності щодо виконання основних заходів Комплексної програми покладається на Відділ соцзахистувиконавчого комітету Коропецької селищної ради.
Виконавці заходів Програми звітують відділу розвитку соціальної сфери виконавчого комітету Коропецької селищної ради щокварталу до 20 числа місяця, що передує звітному періоду.
Загальний контроль за ходом реалізації Комплексної програми здійснює Коропецька селищна рада.
завдань і заходів Програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у Коропецькій громаді на період до 2025 року
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання |
Зміст заходів Програми з виконання завдання |
Відповідальні за виконання |
Строки виконан ня |
Орієнтовні обсяги фінансування за роками виконання, тис. грн |
Очікуваний результат виконання заходу |
|||
Усього |
2020 рік |
2021 рік |
2025 рік |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1. Розширення переліку статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання, інвалідність, соціально- економічний статус тощо) |
1.1 Проводити аналіз чинних форм звітності для визначення переліку форм, які потребують внесення змін відповідно до Заключних зауважень Комітету ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок та інших міжнародних зобов’язань України |
Відділ соцзахистувиконавчого комітету селищної ради |
2020 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Розширення інформаційних форм звітності з питань виконання Програми |
1.2 Готувати та висвітлювати на офіційному вебпорталі статистично- аналітичні матеріали щодо стану забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків в громаді(гендерних портретів, інфографіки) |
Відділ соцзахисту, фінвідділ |
2020-2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Оприлюднення матеріалів та інформації про виконання заходів Програми |
|
2. Удосконалення нормативно- правових актів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства |
2.1 Враховувати особливі потреби дівчат та жінок з інвалідністю із сільської місцевості, жінок, які самі виховують дітей, жінок похилого віку під час прийняття та/або внесення змін до чинних нормативно-правових актів |
Відділ соціального захисту |
2020-2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Гендерний підхід до прийняття рішень, складання нормативних документів |
3. Зменшення гендерного дисбалансу в органах державної |
3.1. Проводити для посадових осіб місцевого самоврядування, працівників комунальних підприємств, установ та організацій, |
Відділ соцзахисту виконавчого комітету селищної ради, Відділ |
2020-2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Підвищення рівня обізнаності посадових осіб з гендерних питань |
служби та місцевого самоврядування |
галузевих спеціалістів методичні навчання з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії дискримінації за ознакою статі, гендерного портретування тощо |
комунальної власності та правового забезпечення виконавчого комітету селищної ради |
|
|
|
|
|
|
3.2 Проводити семінари із роботодавцями щодо впровадження норм Закону України «Про зайнятість населення», з урахуванням принципу рівності прав та можливостей жінок і чоловіків при працевлаштуванні |
Відділ соцзахисту виконавчого комітету селищної ради, Відділ комунальної власності та правового забезпечення виконавчого комітету селищної ради |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
4. Подолання гендерних стереотипів |
4.1. Здійснювати заходи з підтримки жінок і чоловіків похилого віку, зокрема чоловіків і жінок, яким виповнилося 100 років |
Структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради |
2020- 2025 |
12,0 |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
|
|
4.2. Надавати підтримку громадським об’єднанням на проведення інноваційно-просвітницьких заходів для поширення нестереотипних уявлень про дівчат та жінок, хлопців та чоловіків, а також щодо важливості участі жінок у процесі прийняття управлінських рішень |
Виконавчий комітет селищної ради |
2020- 2025 |
|
|
|
|
Співпраця з громадськими організаціями та об’єднаннями |
|
4.3 Проводити соціологічні опитування серед різних соціальних груп населення з проблем гендерного розвитку з метою виявлення рівня обізнаності щодо гендерної проблематики |
Відділ соцзахисту виконавчого комітету селищної ради, відділ економічного розвитку, інвестицій та комунікаційних технологій виконавчого комітету селищної ради |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Вивчення рівня обізнаності населення з гендерних питань |
5. Протидія дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками, однією з яких є ознака статі |
5.1 Проводити інформаційні кампанії (форуми, засідання «круглого столу», акції, зустрічі тощо), спрямовані на запобігання та протидію дискримінації та насильства за ознакою статі |
Відділ соцзахисту виконавчого комітету селищної ради, жіноча громадська організація (за згодою) |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
6. Покращення становища груп населення, які страждають від дискримінації більше ніж за однією ознакою, включаючи ознаку статі |
6.1 Забезпечити пропорційну участь жінок із сільської місцевості у розробленні стратегії розвитку територіальної громади, політичному і громадському житті |
Відділ економічного розвитку, інвестицій та комунікаційних технологій виконавчого комітету селищної ради |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
6.2 Надавати безоплатну правову допомогу дівчатам та жінкам, зокрема з інвалідністю, із сільської місцевості, жінкам похилого віку |
Центр вторинної правової допомоги, Жіноча громадська організація (за згодою) |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
6.3. Сприяти у проведенні роботи, спрямованої на задоволення потреб жителів сільської місцевості, зокрема жінок з інвалідністю, похилого віку, у базових соціальних послугах, медичній допомозі, освіті, праці та зайнятості, послугах з використанням інженерної та транспортної інфраструктури та нових технологій, а також щодо забезпечення доступу до адміністративних послуг, участі у політичному та громадському житті |
Структурні підрозділи виконавчого комітету та Коропецької селищної ради
|
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
6.4 Проводити інформаційні кампанії для заохочення чоловіків користуватися відпусткою для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку |
Відділ соцзахисту |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Залучення чоловіків до раннього виховання дітей |
|
6.5 Проводити інформаційні кампанії щодо популяризації серед дівчат та жінок професійно-технічної освіти |
Відділ соцзахисту, центр зайнятості (за згодою) |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
6.6 Проводити перевірки, інспекційні відвідування, невиїзні інспектування з питань дотримання роботодавцями Законів України «Про оплату праці», «Про зайнятість населення», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» та надавати рекомендації стосовно включення до колективних угод і договорів норм щодо зменшення гендерного розриву в оплаті праці |
Фінвідділ |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
7. Утвердження гендерної рівності в українському суспільстві |
7.1 Забезпечувати проведення в громаді Всеукраїнської акції „16 днів проти гендерного насильства” |
Відділ соцзахисту. відділ освіти, культури, молоді та спорту |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Проведення профілактичної роботи щодо попередження насильства в сім’ї |
7.2 При формуванні кадрового резерву та затвердженні на керівні посади в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, комунальних закладів/установ враховувати показник пропорційно збалансованого представництва кандидатур кожної статі |
Керуючий справами виконавчого комітету селищної ради |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Залучення молоді до служби в органах місцевого самоврядування |
|
7.3 Урахування особливих потреб дівчат та жінок з інвалідністю, із сільської місцевості, жінок поважного віку під час внесення змін до нормативно правових документів/актів у відповідних сферах |
Структурні підрозділи виконавчого комітету |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
|
7.4 Проведення інформаційного дослідження з метою складання гендерного портрету громади |
Структурні підрозділи виконавчого комітету, установи, організації, селищної ради |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Складання гендерного портрету громади для прийняття гендерно орієнтованих рішень щодо соціального та економічного розвитку громади |
8. Підвищення професійного рівня посадових осіб місцевого самоврядування щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків |
8.1 Проведення для посадових осіб місцевого самоврядування, членів координаційних рад навчань (тренінги, семінари) з питань рівності прав та можливостей жінок і чоловіків |
Заступник селищного голови |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Зменшення гендерного дисбалансу у сфері державної служби та управління людськими ресурсами |
8.2 Проведення навчальних семінарів, тренінгів для членів партійних, громадських об’єднань і організацій з питань рівності прав та можливостей жінок і чоловіків |
Заступник селищного голови |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Захист прав громадян від дискримінації за ознакою статі та іншими ознаками |
|
9. Реалізація права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками |
9.1 Надання підтримки молодіжним та дитячим громадським організаціям у реалізації їх проектів з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей дівчаток та хлопчиків |
Відділ соцзахисту, спеціаліст з питань кадрової роботи |
2020- 2025 |
З урахуванням фінансових можливостей бюджету на відповідний рік |
|
|
|
|
10. Покращення становища груп населення, які страждають від дискримінації більше ніж за однією ознакою, включаючи ознаку статі |
10.1 Проведення інформаційних заходів серед населення, спрямованих на запобігання та протидію дискримінації та насильства за ознакою статі |
Відділ соцзахисту |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Підвищення рівня обізнаності населення з питань запобігання та протидію дискримінації та насильства за ознакою статі |
|
10.2 Інформування внутрішньо переміщених осіб щодо можливостей доступу до медичних, освітніх, соціальних послуг, зайнятості, тощо через інформаційні стенди, буклети, інші способи |
ЦНАП, структурні підрозділи виконавчого комітету |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Соціальна підтримка внутрішньо переміщених осіб |
|
10.3 Моніторинг та визначення потреб нацменшин |
Відділ соцзахисту |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
10.4 Проведення оцінювання ситуації щодо навчання дівчат та хлопців ромської національності, проведення заходів щодо їх заохочення до здобуття освіти |
Відділ ОКМС |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Забезпечення підвищення освітнього рівня дівчат та хлопців ромської національності |
11. Попередження |
11.1. Забезпечувати постійне |
відділ розвитку |
2020- |
Коштів не |
|
|
|
Облік сімей, в яких виникає або |
насильства в сім’ї та протидія торгівлі людьми |
оновлення обліку сімей, у яких виникає насильство, та дітей, щодо яких скоєно фізичне, психологічне, сексуальне або економічне насилля |
соціальної сфери виконавчого комітету селищної ради |
2025 |
потребує |
|
|
|
можливе виникнення насильства з метою його попередження забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків |
|
11.2 Здійснювати виявлення та відвідування сімей, в яких існує загроза виникнення випадків домашнього насильства, проводити попереджувальну роботу |
Відділ соцзахистувиконавчого комітету селищної ради |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Виявлення сімей, в яких існує загроза виникнення домашнього насильства з метою мінімізації їх виникнення |
|
11.3 Проводити лекції, зустрічі з батьками з метою роз’яснення правових наслідків при виникненні домашнього насильства |
Відділ соцзахисту виконавчого комітету селищної ради, працівники районного управління юстиції |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Просвітницькі заходи з метою попередження виникнення випадків насильства та їх правових наслідків |
12. Формування позитивного іміджу шлюбу та сім’ї, підтримка сімей |
12.1 Проводити інформаційні кампанії щодо популяризації сімейного способу життя, формування національних родинних цінностей, з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров’я |
Відділ соцзахисту виконавчого комітету селищної ради |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Популяризація інституту сім’ї, збереження репродуктивного здоров’я |
|
12.2 Проводити вивчення потреб та надавати соціальну підтримку сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують допомоги |
Відділ соцзахисту, районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Надання сім’ям(особам) необхідної допомоги для подолання складних життєвих обставин |
|
12.3 . Забезпечити просвітницьку роботу з батьками на базі навчальних закладів |
Відділ освіти, відділ розвитку соціальної сфери |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Підвищення рівня обізнаності батьків |
13. Економічна та соціальна підтримка сімей |
13.1. Проводити роз’яснювальну роботу серед населення з питань підприємництва та організації самозайнятості, Організовувати та здійснювати просвітницькі заходи з основ підприємницької діяльності, сприяти розвитку підприємницької ініціативи сімей |
ЦНАП |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Залучення населення громади до сімейного бізнесу |
|
13.2 . Залучати безробітних жінок та |
виконавчий комітет |
2020- |
Відповідно |
|
|
|
Залучення безробітних до |
|
чоловіків до громадських оплачуваних робіт |
селищної ради |
2025 |
до заплановани х коштів на проведення громадських робіт |
|
|
|
вторинної зайнятості (громадські роботи) |
|
13.3. Проводити спільно з громадськими організаціям, закладами освіти тренінги, навчальні бесіди з питань здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я дітей, формування та розвитку персональних навичок, профілактики шкідливих звичок |
Відділ соцзахисту, Відділ ОКМС, громадські організації (за згодою0 |
2020- 2025 |
Коштів не потребує |
|
|
|
Пропаганда здорового способу життя |
14. Створення додаткових умов для організації дозвілля та активного відпочинку ветеранів, осіб похилого віку |
14.1 Залучення людей похилого віку, осіб з обмеженими фізичними можливостями до занять фізичною культурою шляхом проведення змагань з доступних видів спорту, проведення заходів для людей похилого віку |
Відділ ОКМС |
2020- 2025 |
22,0 |
6,0 |
7,5 |
8,5 |
Забезпечення спілкування, змістовного дозвілля та активного відпочинку осіб похилого віку, осіб з інвалідністю |
Всього: |
|
|
|
34,00 |
9,0 |
11,5 |
13,5 |
|
Заступник селищного голови С.Дрозд