Центр надання адміністративих послуг Коропецької громади
Це́нтр нада́ння́ адміністрати́вних по́слуг (ЦНАП) — це установа, у якій різні групи осіб можуть отримати широкий спектр адміністративних послуг у комфортних умовах.
У Коропці ЦНАП – це структурний підрозділ Коропецької селищної ради, у якому працює начальник, державний реєстратор та працівники-адміністратори.
Завданням ЦНАПу є прийом, оброблення та видача документів та надання кінцевого результату.
У Коропецькій громаді ЦНАП створено у травні 2021 року за сприяння U-lead в Україні.
Людина не йде до виконавця послуги (наприклад, до земельного відділу, який так і залишився суб’єктом надання послуг), а йде у ЦНАП, подає заяву.
Тут здійснюється реєстрація, орієнтування щодо необхідного пакету документів – з ним можна ознайомитися в реєстрі адміністративних послуг на сайті.
Після цього сформований пакет документів того ж дня або не пізніше наступного робочого дня передається безпосередньо до виконавця, або опрацьовується та надається документ заявнику. Кожна послуга має вичерпний перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, а також вимоги до них.
Головні вимоги до ЦНАП:
- достатній перелік послуг, який включає найбільш важливі та популярні послуги серед громадян і представників бізнесу;
- доступ до повної інформації про всі адміністративні послуги та дозвільні процедури в ЦНАП, у тому числі через мережу Інтернет;
- комфортне приміщення та некабінетна система обслуговування (зони прийому, інформування, очікування й обслуговування);
- консультування, прийом документів і видача оформлених результатів надання адміністративних послуг через одну посадову особу – адміністратора;
- контроль за строками оформлення адміністративних послуг через адміністратора;
- зручні години прийому відвідувачів(ч. 11, ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги»):
не менше 5 днів на тиждень; ü 7 годин на день; ü без перерви на обід; ü ПОНЕДІЛОК, ВІВТОРОК, ЧЕТВЕР, П’ЯТНИЦЯ.
не менше одного дня на тиждень до 20.00 год.; ü СЕРЕДА.
зручності для людей з особливими потребами; ü
правовий сервіс для громадян (залучення до роботи фахівців центрів вторинної правової допомоги та центрів зайнятості з профорієнтації, започаткування власної справи; надання допомоги в оформленні позовних заяв до суду з питань захисту прав споживачів); ü
можливість отримання «супутніх послуг», зокрема банківське/касове обслуговування, фотографування на документи, їх ламінування тощо.
Адміністративні послуги мають надаватися за принципом – «ДОСТУПНО ВСІМ – ЗРУЧНО ДЛЯ КОЖНОГО!», тобто максимально зручно, доступно, зрозуміло, за спрощеними процедурами і, що головне, в територіальній близькості до заявника. ЦНАП – це територія Вашого комфорту.
Основними функціями ЦНАП є:
- надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг, прийом вхідних пакетів документів, їх обробка та видача результату послуги;
- забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктам звернень у строки, встановлені законом;
- організація передачі документів із ЦНАП до виконавчих органів, що беруть участь в наданні відповідних адміністративних послуг, а також передачі вихідних документів до ЦНАП;
- організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
- здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень;
-залучення представників органів виконавчої влади для вирішення спірних питань, що виникають в процесі надання адміністративних послуг.
Визначення основних термінів:
Адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону.
Суб’єкт звернення–фізична особа, юридична особа, яка звертається за отриманням адміністративних послуг.
Суб’єкт надання адміністративної послуги – орган виконавчої влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державний реєстратор, суб’єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.
Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) – це постійно діючий робочий орган або структурний підрозділ місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування, в якому надаються адміністративні послуги через адміністратора шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг.
Адміністратор – посадова особа органу, що утворив центр надання адміністративних послуг, яка організовує надання адміністративних послуг шляхом взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг. Вхідний пакет документів – комплект документів, сформований відповідно до чинного законодавства, що подає одержувач для отримання адміністративної послуги.
Результат послуги – документ або комплект документів, оформлений і сформований відповідно до чинного законодавства, що видається одержувачу після надання адміністративної послуги.
Електронна база даних – електронна система обліку і контролю, що складається з серверної частини, що акумулює всю інформацію про порядок здійснення дій, пов'язаних з наданням адміністративних послуг і рух всіх документів в рамках роботи ЦНАП та клієнтських частин, що є робочими місцями працівників ЦНАП і об'єднані в єдину внутрішньо-організаційну мережу з певними правами доступу для різних користувачів. Інформаційна картка – документ, в якому відображена інформація для одержувачів адміністративних послуг щодо порядку отримання адміністративної послуги.
Технологічна картка – документ, в якому відображено алгоритм дій працівників виконавчих органів селищної ради, залучених органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, що надають адміністративні послуги.
Реєстр адміністративних послуг – перелік адміністративних послуг, що надаються виконавчими органами селищної ради, комунальними підприємствами відповідно до повноважень, передбачених чинним законодавством.
Якість (стандарт) адміністративної послуги - сукупність характеристик адміністративної послуги, що визначають її здатність задовольняти встановлені або очікувані потреби замовника.