Коропецька громада

Тернопільська область, Чортківський район

Звіт про громадське обговорення щодо овітньої мережі громади в 2023-2024 н.р

Дата: 29.06.2023 10:23
Кількість переглядів: 109

Звіт про проведення громадського обговорення 

З метою забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності органу місцевого самоврядування, врахування громадської думки під час прийняття важливих рішень для територіальної громади, відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996, були проведені консультації з громадськістю шляхом громадського обговорення проекту рішення:

Про зміни в освітній мережі Коропецької територіальної громади  у 2023-2024 навчальному році.
Фото без опису

 Громадські обговорення були організовані комісією з проведення громадського обговорення та анонсовано мали тривати у період з 20.01.2022р. по 23.01.2023р. відповідно до рішення Виконавчого комітету Коропецької селищної ради №2 від 20 січня 2023 року https://koropecka-rada.gov.ua/docs/1143915/
Відповідне інформаційне повідомлення оприлюднено на офіційному веб-сайті Коропецької селищної територіальної громади від 20 січня 2022 року. Але в зв’язку з введенням в Україні правового режиму воєнного стану термін був продовжений до 20 травня 2025 року. 18 травня у приміщенні Вербківської філії опорного закладу освіти було проведена підсумкова зустріч для отримання остаточних пропозиції та підведення підсумків громадського обговорення і формування проекту рішення на розгляд 27 чергової сесії, що має відбутися 22 травня 2023 року.

     В оприлюдненому інформаційному повідомленні було зазначено, що пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою: смт. Коропець, вул. Каганця, 10 та вул. каганця 40 або на e-mail селищної ради: korrada@ukr.net   
Коропецька  селищна рада інформувала про проведення консультацій з громадськістю у формі публічного громадського обговорення щодо схвалення проєкту рішення сесії Коропецької селищної ради «Про зміни в освітній мережі у Коропецькій територіальній громаді  на 2023-2024 н.р.»  за участю представників органів місцевого самоврядування, жителів територіальної громади, батьків здобувачів освіти, працівників закладу освіти, громадських організацій,  аналітиків, експертів.

Мета проведення консультацій: збір пропозицій до проєкту рішення сесії Коропецької селищної ради «Про зміни в освітній мережі у Коропецькій територіальній громаді  на 2023-2024 н.р.» опрацювання та подання на розгляд депутатів місцевої ради.

 За весь період, протягом якого тривали обговорення жодних пропозиції, поправок  щодо пропонованого проекту рішення не надходило. Альтернативних проектів рішень також.
     В цей час надходили  звернення від працівників даного закладу освіти (Вербківської філії), батьків здобувачів освіти, які хотіли отримати роз’яснення щодо самого проекту, самої процедури проведення громадського обговорення, особливостей організації та здійснення навчального процесу та довозу учнів. Найбільш актуальним і активним було питання збереження робочих місць самих працівників закладу освіти, як педагогічних та і техпрацівників. У воєнний стан (з лютого 2022року) про умови безпеки учнів. На усі ці звернення запитувачам були надані обгрунтовані відповіді. Дуже прикро, що питання надання якісної освіти її здобувачів у соціальноадаптованому, конкурентному середовищі з якісною матеріально-технічною базою, кваліфікованими педагогічними працівниками звучало вкрай рідко.

Зазначені звернення будуть доведені до відома депутатів Коропецької селищної ради для врахування при прийнятті рішень.

В ході обговорення було наголошено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України (ст.19 Конституції України).

Учасникам обговорень надано економічне обґрунтування та роз’яснено законодавчі основи відповідних рішень.

Відповідно до пункту 30 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Відповідно до частини 2 статті 66 Закону України «Про освіту» селищні ради   засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.

         В обговореннях взяли участь члени комісії, представники керівництва громадою, уповноваженого органу управління освітою (відділу ОКМС),керівництво опорного закладу Коропецький ліцей ім. Марка Каганця, окремі учителі,  частина депутатів Коропецької селищної ради, староста сіл Вербка та Діброва,  працівники структурних підрозділів Коропецької селищної ради.
На жаль зацікавленість батьків здобувачів освіти була дуже низькою у цих процесах через їх пасивність, можливу не інформованість з боку класних керівників та керівництва філією та не бажання брити участь у вирішенні питання.

Під час громадських слухань були емоційні виступи та запитання, які звучали від тих, хто був присутнім у процесах. Це звичайно є природним спротивом змін що тривають в умовах сучасного реформування освіти, намаганням залишити все таким, як було пів століття тому.

На всі запитання були надані обґрунтовані та вичерпні відповіді членами комісії, депутатами та працівниками Коропецької селищної ради, її структурних підрозділів..

За результатами громадських слухань та розгляду пропозицій і звернень, комісія з організації проведення громадського обговорення пропонує:

Винести проект рішення  на розгляд постійної депутатської комісії з питань охорони здоров’я, освіти, культури, молоді і спорту,  проблем сім'ї, соціального захисту населення  та на голосування на сесії Коропецької селищної ради.

Причинами неврахування пропозицій жителів громади щодо неприйняття рішень селищною радою щодо реорганізації та ліквідації закладів  освіти Коропецької селищної ради,   які взяли участь у громадському обговоренні, є наступні:

Мережа закладів освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.

Оптимальне функціонування мережі закладів освіти повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.

Перспективна  мережа закладів досвіти Коропецької селищної ради дозволяє зробити висновок про подальше зменшення контингенту учнів.

Незалежно від кількості вихованців, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення, електроенергію, воду, роботу технічного персоналу та інше. Чим менша кількість дітей – тим більша частка цих витрат припадає на кожного з них. 

Пункт п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного Кодексу України передбачено, що «бюджетна система ґрунтується на принципі ефективності та результативності – при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національних цінностей і завдань, шляхом забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою, місцевим самоврядуванням, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
Відповідно до  Стаття 143 Конституції України територіальні громади безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Крім того Коропецька селищна рада, як орган місцевого самоврядування, власник та засновник    виконуючи вимоги Закону України «Про освіту» приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

Таким чином, прийняття та виконання даного рішення створить сприятливі умови для реалізації державної політики в сфері освіти, поліпшення освітнього процесу, зменшить матеріальні витрати, пов’язані з ефективним функціонуванням закладів освіти.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь