A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Коропецька громада
Тернопільська область, Чортківський район

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення Коропецької селищної ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Коропецької селищної ради на 2022 рік»

Дата: 17.06.2021 16:00
Кількість переглядів: 57

АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Коропецької селищної ради

«Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Коропецької селищної ради на 2022 рік»

 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

            Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Податковим кодексом України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування.

             Прийняття ставок на 2022 рік повинно відбутись із дотриманням  Податкового кодексу України та положень Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», що вимагає прийняття рішення про місцеві податки і збори  з дотриманням регуляторної процедури.

Згідно з п. 12.3.4 Податкового кодексу України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків і зборів та офіційно оприлюднюють до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування. В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

При прийнятті рішення ми прагнемо забезпечити баланс інтересів  усіх сторін -  суб'єктів господарювання, населення та органу місцевого самоврядування. З метою уникнення надмірного податкового навантаження визначено оптимальні ставки які б забезпечували стабільні та достатні надходження до бюджету громади та не шкодило б підприємницькій діяльності. Місцеві податки і збори в повному обсязі зараховуються до місцевого бюджету Коропецької селищної ради.

Підтвердження важливості проблеми.

У разі прийняття  рішення "Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Коропецької селищної ради на 2022 рік" очікується, що в бюджет Коропецької об'єднаної територіальної громади надійдуть кошти зі сплати податків та зборів в сумі 126,438 тис. грн.

           Прийняття рішення з даного питання необхідне для прозорого та ефективного встановлення місцевих податків, здійснення необхідного контролю за повнотою проведення платежів, необхідності наповнення селищного бюджету та направлення коштів на соціальні програми громади, зокрема: програми соціальної  підтримки незахищених верств населення; утримання дошкільних навчальних закладів; утримання загальноосвітніх шкіл громади; поточний ремонт доріг, організація благоустрою населених пунктів, розвиток інфраструктури території громади.                

Враховуючи вищенаведене, фінансовим відділом Коропецької селищної ради розробляється проект рішення «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Коропецької селищної ради на 2022 рік» та публікується на сайті Коропецької селищної ради.

          Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

так

                       

Держава

                       так

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

                       так

 

 

 

Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів.

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією селищної ради.

Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів.

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України. У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків селищна рада не прийняла дане рішення, такі податки справляються, виходячи із норм Податкового кодексу України, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків (стаття 12.3.5 Податкового кодексу України).

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основною метою розробки проекту є забезпечення практичної реалізації чинного законодавства шляхом встановлення місцевих податків на території Коропецької селищної ради.

Ціль регулювання:

- встановлення обґрунтованих ставок та пільг із сплати місцевих податків з врахуванням норм Податкового кодексу України, беручи до уваги рівень платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання;

- забезпечення своєчасного та в повній мірі надходження місцевих податків;

- забезпечення відкритості та прозорості дій Коропецької селищної ради в питанні встановлення ставок місцевих податків.

 

ІІІ.  Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не виносити на розгляд сесії селищної ради та не приймати  рішення селищної  ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Коропецької селищної ради на 2022 рік».

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до статті 12.3.5 Податкового кодексу України,

такі податки та/або збори справляються із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів, що не сприятиме наповненню селищного бюджету в можливих обсягах та протирічить нормам чинного законодавства (не дотримання процедури прийняття регуляторного акта та порушення норми статті 12 Податкового кодексу України).

Втрати селищного бюджету не дозволять профінансувати заходи соціального та економічного  значення територіальної громади. Очікувані втрати селищного бюджету в результаті неприйняття рішення складуть 126,438 тис. грн.

Альтернатива 2.

Прийняти  рішення «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Коропецької селищної ради на 2022 рік» у запропонованому вигляді

Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить встановлення чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків на території об’єднаної громади та відповідне наповнення  селищного бюджету, забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До селищного бюджету надійде 126,438 тис. грн., що дозволить направити кошти для необхідних соціальних програм.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

 Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

1.Забезпечення відповідних надходжень до селищного бюджету від сплати місцевих податків.

2. Створення фінансових можливостей селищної ради для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

3.Забезпечення вимог чинного законодавства щодо встановлення місцевих податків.

1.Затрачений час на розроблення регуляторного акту.

2.Затрачений час на проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його оприлюднення.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за ставками, передбаченими Податковим кодексом України

 -

Альтернатива 2

1.Сплата місцевих податків за обгрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для  окремих категорій  громадян.

2.Відкритість та прозорість процедури, яка передбачає внесення пропозицій та зауважень. 3.Створення сприятливих фінансових можливостей селищної ради  для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади в цілому та кожного мешканця.

Сплата податків  за запропонованими ставками в сумі 126,438 тис. грн.

Затрати часу, необхідні для вивчення положень про місцеві податки та обговорення проекту рішення.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання 

Показник

Великі

Середні

Малі

 Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

 

4

3

123

130

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

3.1 %

2.3 %

94.6 %

100 %

 

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків за ставками, передбаченими Податковим кодексом України

-

Альтернатива 2

1.Забезпечення прозорих та зрозумілих умов з питань справляння місцевих податків за встановленими ставками. 2.Додаткові надходження до  місцевого бюджету, які дозволять збільшити витрати на інфраструктуру  громади та створити сприятливі умови для діяльності  та ведення бізнесу.

Сплата податків за запропонованими ставками. Інформація щодо очікуваних витрат наведено у  додатках 2,4 до цього АРВ.

Затрати часу, необхідні для вивчення положень про місцеві податки та обговорення проекту рішення.

                    

 

Сумарні витрати за альтернативами

 Сума витрат, гривень

Альтернатива 1    Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта)

0

Альтернатива 2 Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта)

15 589,24

 

           ІV.  Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

                 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1-Цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до статті 12.3.5 Податкового кодексу України, такі податки та/або збори справляються із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів, що не сприятиме наповненню селищного бюджету в можливих обсягах та протирічить нормам чинного законодавства (не дотримання процедури прийняття регуляторного акта та порушення норми статті 12 Податкового кодексу України).

 Очікувані втрати селищного бюджету в результаті неприйняття рішення складуть 126,438 тис. грн., що не дозволить профінансувати заходи соціального та економічного  значення територіальної громади.

Альтернатива 2

3-цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою ( усі важливі аспекти,  проблеми  існувати не будуть)

Прийняття рішення та встановлення запропонованих ставок, що забезпечить наповнення селищного бюджету на базі додаткових надходжень та чітких і прозорих механізмів справляння. До  селищного бюджету надійде 126,438 тис. грн., що дозволить направити кошти для необхідних соціальних програм.

                     

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Держава: Відсутні

Громадяни: Сплата податків  за ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Суб’єкти господарювання: Сплата податків  за ставками, передбаченими Податковим кодексом України

 

Держава: Відсутні

Громадяни: Відсутні

Суб’єкти господарювання   Відсутні

Проблема продовжує існувати. Цілі регулювання не будуть досягнуті. Зменшення надходжень до бюджету.

Альтернатива 2

Держава: Надходження додаткових коштів до селищного бюджету, спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади.

Громадяни: Сплата податку за обгрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків окремих категорій громадян.

Суб’єкти господарювання: Сплата податку за обґрунтованими ставками. Запровадження корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва.

Держава: Витрати   пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

Громадяни: Сплата податків за встановленими ставками.

Субєкти господарювання: сплата податків за запропонованими ставками. Інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатках 2,4 до цього АРВ.

Сумарні витрати – 135,827 тис.грн

Проблема існувати не буде. Забезпечить досягнення  регулювання, наповнення селищного бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку громади, збереження кількості суб’єктів господарювання та робочих місць.

          

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акта, податки справлятимуться за ставками, передбаченими Податковим кодексом України,

що спричинить втрати дохідної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до  чинного законодавства в частині місцевих податків.

Альтернатива 2

Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків на 2022 рік будуть досягнуті майже в повній мірі.  До селищного бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати податків, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Прийняттям  вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів сільської ради і платників податків.

Зміни до  чинного законодавства в частині місцевих податків.

       

           Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 - встановлення економічно-обгрунтованих місцевих податків, що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування - Коропецької селищної ради.                                                                                                       

        

V. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

Основними механізмами, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми є  встановлення ставок місцевих податків шляхом прийняття рішення регуляторного акту.

Заходи, які забезпечують розв’язання даної проблеми:

- розробка проекту рішення «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Коропецької селищної ради на 2022 рік» та АРВ до нього;

- проведення консультацій, робочих нарад, зустрічей з суб’єктами господарювання, жителями громади;

-оприлюднення проекту рішення разом з аналізом проекту регуляторного акта, отримання зауважень і пропозицій;

- підготовка експертного висновку відповідною комісією щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

- отримання пропозицій від ДРС по удосконаленню проекту регуляторного акту;

- прийняття рішення на сесії Коропецької селищної ради та його оприлюднення у встановленому законодавством порядку;

- проведення заходів з відстеження результативності регуляторного акта.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями  встановлювати ставки місцевих податків, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тест) додається.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Регуляторний акт має обмежений строк дії, що обумовлено чинністю існуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чи скасований при її зміні.

           У разі, якщо селищна рада  не прийняла рішення про встановлення місцевих податків і зборів та не надіслала в електронному вигляді до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники місцевих податків і зборів у термін до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків селищна рада не прийняла дане рішення, такі податки справляються, виходячи із норм Податкового кодексу України, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків (стаття 12.3.5 Податкового кодексу України).

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексу України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків і зборів.

Термін дії регуляторного акта – один рік ( з 01.01.2022 року по 31.12.2022 року). В разі внесення змін до чинного законодавства України в частині справляння місцевих податків та зборів, відповідні зміни будуть внесені до даного регуляторного акту.

 

VIII.  Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності акта є:

- забезпечення відповідних надходжень до селищного бюджету від сплати місцевих податків.

- кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта;

- рівень проінформованості суб'єктів господарювання та або фізичних осіб з основних положень акту. 

 

п/н

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 рік, тис.грн.

1

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

126,438

2

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта, один.

130

3

Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акту,  тис. грн.

135,827 

4

Час, що  витрачатиметься суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкт

2

5

Рівень поінформованості суб`єктів господарювання з основних положень регуляторного акта, %

Оприлюднені: повідомлення, проект рішення, АРВ на офіційному сайті Коропецької селищної ради

Високий

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися фінансовим відділом Коропецької селищної ради.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим регуляторним актом шляхом статистичного аналізу показників  місцевих податків і зборів, що надходять до селищного бюджету.

Повторне відстеження буде здійснюватись через рік з дня набрання чинності регуляторним актом, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. Проведення відстеження результативності буде здійснюватися за допомогою статистичного методу.

 У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії цього акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.  

            Можливої шкоди від наслідків дії акта не вбачається.

 

 

 

 

 

Начальник  фінансового  відділу                                       Зоряна Гордійчук

 

  Додаток 2

 

В И Т Р А Т И

 на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п'ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0

 

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

3825,09

 

3

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0

 

4

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

 

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

0

 

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0

 

7

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

 

8

Інше (уточнити), ( отримання первинної інформації про вимоги  регулювання та організація їх виконання) гривень

72,22

 

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

3897,31

 

10

Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

4

 

11

Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

15 589,24

 

 

Примітка. Для розрахунку використано: згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» - мінімальна заробітна плата 6000,00 грн., в погодинному розмірі 36,11 грн.  Витрати часу для отримання первинної інформації про вимоги  регулювання складають близько 1 години. Інші витрати не  передбачаються.

Враховуючи термін дії акту та відсутність ставок на наступні роки, витрати на 5 років визначити неможливо.

 

                                                                                                           

Начальник  фінансового  відділу                                     Зоряна ГОРДІЙЧУК

                                                                                                                                            

 

 Додаток 4 

 

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі наради, зустрічі

3

Отримання інформації про встановлення ставок місцевих податків на 2022 рік, обговорено та запропоновано залишити розміри ставок місцевих податків на рівні запропонованих,

надано

пропозиції  щодо вдосконалення розробленого проекту акта.

2

Консультації (в телефонному  та усному режимі)

26

Отримання інформації про встановлення ставок місцевих податків на 2022 рік, обговорено та запропоновано залишити розміри ставок місцевих податків на рівні запропонованих,  надано

пропозиції  щодо вдосконалення розробленого проекту акта.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 29 квітня 2021 р. по 31 травня  2021 р.

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

- кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання:  126 (одиниць), (кількість суб’єктів господарювання, що здійснювали діяльність на території Коропецької селищної ради у 2020 бюджетному році та від яких надходили податки до селищного бюджету, а також суб’єкти господарювання що здійснюють свою діяльність на території сіл що приєдналися до Коропецької громади згідно з перспективним планом формування територій громад Тернопільської області згідно Розпорядження КМ України  від   22 квітня 2020 року № 482-р та від яких надходять податки до сільського бюджету з 01.01.2021 року) у тому числі малого підприємництва 3 (одиниць) та мікропідприємництва 123 (одиниць);

- питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 96,9 (відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

0

 

 

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб' єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва

0

 

 

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному

суб’єкту малого підприємництва

0

 

 

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва

0

 

 

5

Інші процедури (сплата податків)

882,05

 

 

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

882,05

 

 

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

126

 

 

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

111 138,30

 

 

 

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

36,11 (з розрахунку на 1 годину)

0

0

10

Процедури організації

виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб' єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

36,11 (з розрахунку на 1 годину)

0

0

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів - окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

0

0

0

13

Інші процедури (уточнити)

-

-

-

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

72,22

0

0

15

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

126

-

-

16

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

9099,72

0

0

 

Примітка. Для розрахунку використано: згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» - мінімальна заробітна плата 6000,00 грн., в погодинному розмірі 36,11 грн. Витрати часу для отримання первинної інформації про вимоги  регулювання складають близько 1 години. Інші витрати не  передбачаються.

Враховуючи термін дії акту та відсутність ставок на наступні роки, витрати на 5 років визначити неможливо.

 

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання для суб'єктів малого підприємництва.

 

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік

регулювання

(стартовий)

За п'ять років

1

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

111 138,30

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9099,72

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

120238,02

0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

120238,02

0

 

       5. Розроблення  коригуючих (помякшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

На основі аналізу статистичних даних, що використані фінансовим відділом Коропецької селищної ради визначено, що зазначена сума є прийнятною для  малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно.

Пом’якшувальними заходами є подальший перегляд розміру ставок місцевих податків і зборів, що ґрунтуватиметься на результаті відстеження регуляторного акта, аналізі динаміки сплати та можливих змін до законодавства.

Начальник  фінансового  відділу                                      Зоряна ГОРДІЙЧУК


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь