Про оплату праці органів місцевого самоврядування
Оплата праці працівників органів місцевого самоврядування
Частиною першою статті 16 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (далі – Закон) визначено, що органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Відповідно до статті 26 Закону виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради затверджується за пропозицією сільського, селищного, міського голови структура виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання.
Згідно зі статтею 21 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 “Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів” визначено умови оплати праці працівників органів місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 1 постанови №268 умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, встановлених цією постановою, і схем посадових окладів згідно з додатками 48 – 54 і 57.
Пунктом 2 та 3 постанови № 268 визначено надбавки та доплати, які керівник органу має право встановлювати працівникам органу місцевого самоврядування в межах фонду оплати праці.
Відповідно до норм постанови № 268 керівникам з 1 січня 2007 року надано право у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці, здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи.
Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу.
Положення про преміювання розробляється органами самостійно із зазначенням умов, критеріїв преміювання (депреміювання), розмірів премій, періодичності виплати премій (щомісячні, квартальні, за результатами півріччя) та премій, які виплачуються за виконання окремих доручень (одноразового характеру), до святкових, ювілейних дат (є одноразовими преміями) тощо.
Абзацом другим пункту 6 постанови N 268 визначено, що преміювання голів обласних, районних і районних у містах рад, їх заступників, сільських, селищних і міських голів, установлення їм надбавок, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірах, визначених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці. Рішення про зазначені виплати приймається відповідною радою.